Manager / ondernemer horeca

Mövenpick Hotel Amsterdam Front Office stage

Wil jij onze gasten verwelkomen met een grote lach? Houd jij ervan om te werken met mensen van over de hele wereld? Ben jij DE persoon die een onvergetelijke indruk achterlaat op onze gasten? Wie weet ben jij dan wel onze nieuwe Front Office Trainee! De voornaamste verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: • Het in- en uitchecken van onze (internationale) gasten en groepen aan de hand van onze Mövenpick standaarden. • Verzorgen van de juiste rekeningen en betalingen. • Beantwoorden van de telefoon • De gasten te woord staan en informatie verstrekken • Alle diensten van de receptie leren kennen; ochtend, middag, avond en nacht. De Front Office afdeling bestaat uit de Front Desk, Guest Relations en Conciërge. Een stage in deze afdeling houdt in dat je tussen deze subafdelingen kan rouleren. Deze stage is daarmee een unieke kans om je Rooms Division ervaring te vergroten!

Naar wie zijn wij op zoek?

• MBO / HBO hotelschool of toeristische opleiding. • Enthousiast, gastvriendelijk, flexibel, stressbestendig en representatief! • Proactief en gemotiveerd. • Beheersing van de Engelse taal is vereist, Nederlands is een pré • Kennis van een derde taal is een pré • Minimaal 20 weken beschikbaar, 5 dagen in de week

Wat biedt het bedrijf?

• 38-urige werkweek • Een stagevergoeding van €500,- per maand • Zondag toeslag van 5% en nacht toeslag van 20% • Werken in een jong team met enthousiaste collega’s • Werken in een hotel (keten) met vele toekomstplannen • Uniform en wasservice vanuit het hotel • Tijdens stage uitstekende mogelijkheden voor interne trainingen en scholing. • Volop doorgroeimogelijkheden binnen Mövenpick Hotels en Resorts na je stage • Personeelskorting op overnachtingen in Movenpick hotels en F&B outlets

Wat ga je leren?

  • Onderneemt
  • B1-K1-W1 Ontwikkelt een ondernemingsplan
  • B1-K1-W2 Treft voorbereidingen voor het starten van een onderneming
  • B1-K1-W3 Implementeert het ondernemingsplan
  • B1-K1-W4 Maakt marktanalyse
  • B1-K1-W5 Voert commerciële activiteiten uit
  • B1-K1-W6 Stelt financieel beleid vast en bepaalt de verkoopprijs
  • B1-K1-W7 Bepaalt inkoop- en voorraadbeleid
  • Geeft leiding en voert beheerstaken uit
  • B1-K2-W1 Maakt een operationeel plan
  • B1-K2-W2 Plant en verdeelt de werkzaamheden
  • B1-K2-W3 Begroot financiën
  • B1-K2-W4 Bewaakt financiën
  • B1-K2-W5 Stuurt medewerkers aan
  • B1-K2-W6 Voert intern formele gesprekken
  • Werkt mee in drank- en spijsverstrekkende bedrijven
  • P2-K1-W1 Verricht voorbereidende werkzaamheden in het horecabedrijf
  • P2-K1-W2 Werkt mee in de bediening
  • P2-K1-W3 Werkt mee in de keuken
  • P2-K1-W4 Voert afrondende werkzaamheden uit in het horecabedrijf
  • P2-K1-W5 Creëert en bewaakt sfeer
  • Werkt mee in logiesverstrekkende bedrijven
  • P2-K2-W1 Neemt reserveringen aan voor kamers en/of zalen en arrangementen
  • P2-K2-W2 Checkt de gast in
  • P2-K2-W3 Verleent service aan gasten tijdens hun verblijf
  • P2-K2-W4 Bewaakt de veiligheid
  • P2-K2-W5 Checkt de gast uit
  • P2-K2-W6 Maakt night audit rapportages van de omzet
  • P2-K2-W7 Ontwikkelt arrangementen en speciale activiteiten

lees verder