Leidinggevende travel & hospitality

Meininger Hotel Amsterdam Amstel

As an intern, you and a team of colleagues ensure that our guests have a fantastic stay at our hotel. From the moment, you greet the guests until they leave, you are their first point of contact within the hotel and the calling card of our company. Your work day starts each day with a briefing, so that you re well aware of what to expect that day. You check in our guests and answer their questions about the city of Amsterdam, sell tickets for tourist trips and are familiar with the surroundings of the hotel. In your position, you also have a lot of contact with other departments such as Housekeeping, Service Center, F & B and management. During your internship, you learn how all processes are arranged in the background, so that the guest lacks nothing. You answer the phone, incoming e-mails, reviews, processing payments and creating bills.

Naar wie zijn wij op zoek?

• You follow a Mbo study program in Hotel Management, Front Office, Hospitality or Tourism • You are available for an internship for a minimum of 20 weeks • You are flexible and open to different cultures • You speak English well and hospitality is perfectly suited to you

Wat biedt het bedrijf?

There are a lot of good reasons to become a MEININGER. We offer a professional, diverse, outgoing internship with room for creative freedom. Your development within the company is strongly supported by us. We appreciate interns who like to work independently within a team, think outside the box and want to develop further. If you want to be part of an international hotel chain that is uncomplicated and innovative, and want to get the most out of your internship, we look forward to your application. - We offer: - - A nice atmosphere with an enthusiastic team - - Internship allowance - - Plenty of opportunity for personal development - - Good learning experience for the industry, a challenging job - - Discounted stays at all MEININGER hotels

Wat ga je leren?

  • Treedt op als aanspreekpunt voor klanten/gasten
  • B1-K1-W1 Ontvangt de klant/gast
  • B1-K1-W2 Informeert en adviseert de klant/gast
  • B1-K1-W3 Verkoopt en/of verhuurt producten en/of diensten
  • B1-K1-W4 Signaleert en behandelt klachten
  • B1-K1-W5 Onderhoudt in- en/of externe contacten
  • B1-K1-W6 Werft klanten/gasten en opdrachten
  • Voert administratieve en financiële processen uit
  • B1-K2-W1 Stelt informatiemateriaal samen
  • B1-K2-W2 Houdt financiële administratie bij en handelt transacties af
  • B1-K2-W3 Houdt de administratie bij
  • B1-K2-W4 Doet voorstellen voor aftersales of aanpassing van de dienstverlening
  • Realiseert commercieel aanbod
  • P4-K1-W1 Promoot producten en diensten
  • P4-K1-W2 Stelt een passend aanbod op met gerelateerde services en producten
  • P4-K1-W3 Maakt een prijsberekening bij het aanbod
  • Geeft leiding
  • P4-K2-W1 Plant en verdeelt de werkzaamheden
  • P4-K2-W2 Instrueert en begeleidt nieuwe collega's, stagiairs en/of vrijwilligers
  • P4-K2-W3 Voert formele gesprekken
  • Voert beheerstaken uit
  • P4-K3-W1 Maakt een operationeel plan
  • P4-K3-W2 Maakt een begrotingsvoorstel
  • P4-K3-W3 Bewaakt financiën

Kenmerken

  • Bereid om te werken aan fysieke toegankelijkheid
  • Mogelijkheden voor begeleiding op maat

lees verder